Услуга "еВртић" (2)
Канцеларија за информационе технологије и електронску управу на националном Порталу еУправа пружа могућност свим градовима и општинама да својим грађанима омогуће подношење електронских Пријава детета у Предшколску Установу електронским путем (услуга позната као "е-вртић").
Грађани општине Нови Кнежевац од сада на потпуно електронски и бесплатан начин могу да пријаве децу за упис у Предшколску Установу.
Услуга еВртић представља електронску пријаву деце за упис у Предшколске Установе. Родитељи више неће морати да долазе у Предшколску Установу приликом пријаве детета, већ пријаву могу извршити електронски на Порталу еУправа.
Електронско подношење пријаве се врши једноставним попуњавањем online обрасца, а прилагање остале документације није потребно (извод из матичне књиге рођених, уверење о запослењу за оба родитеља/старатеља). јер се аутоматски прибављају.
Ми смо васпитно-образована институција чија је главна мисија да стварамо и обезбеђујемо повољну физичку и социјалну средину која ће подстицајно деловати на укупан психофизички развој деце, уз бригу о њиховом васпитању, образовању, нези, здравственој и социјалној заштити. Истовремено пружајући породици помоћ у вршењу родитељске улоге, уз међусобну и узајамну подршку, разумевање и помоћ.
Пре свега у нашој установи је професионалан и стручан васпитни кадар, где је нагласак на уважавању дететета као засебне личности, поштовање осећања, искустава, мишљења и развијања међусобног поверења на релацији дете-родитељ-васпитач. Свакодневно радимо на јачању и ширењу властитих компетенција која ће имати позитиван утицај на развој сопствене и дететове личности.
Данас смо: Установа која је била и остаће отворена за све промене којима може допринети побољшању положајa деце и остварењу бољег квалитета живота.
Желимо да постанемо установа у којој се задовољавају потребе и интереси сваког појединачног детета, уз неговање различитости, индивидуалности, самопоштовања у подстицајној, безбедној, квалитетној и богатој васпитно-образовној средини, уз примењивање активних облика и метода рада, понуду додатних програма, у атмосфери позитивне, професионалне комуникације, као и компетентних запослених, уз активно учешће родитеља у васпитно-образовном раду. Тежимо да постанемо установа у којој владају колегијалност, професионализам, тимски рад и која је отворена за иновације и промене.
На задовољство деце и родитеља, предшколска установа увела је продужено радно време до 16:30 часова. Поред редовних, у установи ће бити организоване додатне активности: инклузивно образовање, поштовање обичаја и народне традиције, одржавање рођендана и друге у складу са заинтересованошћу деце и предлозима родитеља.
Историја установе
Организовано збрињавање деце у новокнежевачкој општини датира с краја деветнаестог века. 1894. године отворено је прво државно забавиште у Новом Кнежевцу. Почетком двадесетог века отворена су још два забавишта (у Обилићеву и Ђали). После Другог светског рата организовани рад са децом предшколског узраста добија све веће размере и почиње се и са организовањем целодневног боравка.
Забавишта су једно време била самосталне установе, затим је од 1973. године предшколска установа била у склопу основне школе. Поново, као самостална, Предшколска установа ''Срећно дете'' ради од 1993. године до данас.
ПУ ''Срећно дете'' организује рад са децом предшколског узраста на територији целе општине Нови Кнежевац. Установу чини пет огранака (један објекат у Новом Кнежевцу и три у околним насељеним местима Ђали, Српском Крстуру, Банатском Аранђелову).
Установа обезбеђује васпитно-образовни рад, дневни смештај, негу, исхрану и превентивну здравствену заштиту деце узраста 1 - 7 година (тј. до поласка у основну школу). Рад је организован на целодневном боравку деце јасленог узраста 1 - 3 године и деце 3 - 7 година у централном објекту у Новом Кнежевцу, и полудневном боравку деце 3 - 7 година у свa три објеката.
Припремни предшколски програм
На најстаријем узрасту радиће се на припреми деце за школу, кроз адекватне садржаје и активности. Програм ће се изводити од септембра 2019. године до јуна 2020. године, по Програму Министарства просвете Републике Србије.
Циљ васпитно-образовног рада у оквиру припремног предшколског програма је да допринесе:
- целовитом развоју детета,
- развоју способности,
- проширењу искуства,
- богаћењу сазнања о себи, другима и свету који га окружује.
Припремни предшколски програм се реализује тако да развија физичку, социјалну, емоционалну, интелектуалну спремност и готовост, те мотивацију детета за полазак у школу. Стога је врло битно испунити следеће задатке:
- подстицати осамостаљивање детета,
- пружити подршку физичком развоју,
- јачати социо-емоционалне компетенције,
- пружити подршку сазнајном развоју,
- неговати и подстицати радозналост,
- подстицати креативност, толеранцију и уважавање индивидуалности.
Васпитно-образовни рад са децом узраста 3-6 година
Као основни задатак предшколског васпитања и образовања, поставља се задовољавање првенствено потреба деце, а потом и породице и друштва. Основе програма темеље се на хуманистичком схватању природе детета, односно његовог физичког и духовног развоја, која га дефинише као активно, интерактивно и креативно биће. Посебна пажња посветиће се свим видовима комуникације, затим неговању поштовања и самопоштовања. У том циљу организоваће се велики број активности у самој установи (игровног или радионичарског типа), дружења са децом из других вртића, такмичарске и спортске дечије игре, активности деце у психолошким, драмским, ликовним радионицама и еколошке активности.
* Приоритетни задаци су следећи:
- стварање повољне средине за учење и развој,
- богаћење и подстицање дечијег развоја и напредовања кроз социјални, емоционални, физички и интелектуални развој,
- праћење развојних и индивидуалних карактеристика,
- остваривање што боље сарадње на следећим нивоима: васпитач-дете, васпитач-васпитач, дете-дете, васпитач-родитељ, васпитач-шире окружење.
* Програмски садржаји и задаци условљени су:
- узрасним могућностима деце,
- различитим аспектима развоја,
- индивидуализацијама у раду,
- актуелностима у окружењу и заједници,
- показатељима евалуације,
- оствареној сарадњи са родитељима.
У оквиру редовног васпитно-образовног рада, васпитачи у појединим групама реализују активости из области развоја самопоштовања деце, кооперативне комуникације и сл. У групама које, између осталог похађају и деца са сметњама у развоју, рад ће се одвијати према инклузивном програму.
Основа програма васпитно-образовног рада
Васпитно-образовни рад са децом узраста до 3 године
Задатке неге, васпитно-образовног рада са децом до 3 године, реализују медицинска сестра и васпитачи.
Основни задаци се односе на:
- очување и унапређивање здравља деце (превентивна здравствена заштита),
- неговање, подстицање и оплемењивање спонтаног развоја детета,
- уважавање специфичности узраста и индивидуалних потреба детета,
- стварање повољне социјално-емотивне климе, структуирање васпитне средине која задовољава и мотивише дете,
- у периоду адаптације планирање активности које детету омогућавају лакши боравак и навикавање на групу деце и особље,
- посебно неговање индивидуалног контакта кроз јединствен утицај неге и васпитног рада, и постепено прерастање у групне облике рада; обезбеђивање здравствено-хигијенских услова.
У оквиру васпитног утицаја и развијања појединих својстава личности, планирају се посебни задаци:
- физичко-сензорног развоја,
- емоционално-социјалног развоја,
- сазнајног развоја.
У оквиру наведених области, осмишљавају се и активности:
- физичко-сензорног развоја које:
- подстичу очување здравља детета,
- подстичу развој покрета,
- подстичу моторику,
- развијају навике.
- емоционално-сoцијалног развоја које:
- подстичу различита искуства детета,
- подстичу самосталност,
- подстичу сигурност,
- подстичу усвајање основних норми понашања и вредности,
- сазнајног развоја које:
- подстичу и негују природну радозналост детета,
- подстичу различита искуства чулним доживљајима,
- подстичу развој говора и комуникације,
- проширују, богате појмове.
Дакле, полазећи од основа програма васпитно-образовног рада са децом узраста до 3 године, приоритетни задатак васпитног рада је да чува, подстиче и оплемењује спонтане изразе понашања детета у односу на околину. У раду треба поћи од поштовања дечије индивидуалности у откривању и мењању света око себе, помоћи детету да упозна себе, овлада собом и својом околином делујући на њу. Подстицати комуникацију на релацији дете-дете и дете-одрасли кроз спонтано изражавање и кроз разноврсне активности за подстицање физичког развоја, емоционално-социјалног и сазнајног развоја. И даље ће се посебна пажња посветити хигијени, нези и превентивној здравственој заштити детета.
Важан аспект рада је успостављање што квалитетније сарадње са родитељима, односно старатељима деце у циљу усаглашавања ставова и васпитних образаца вртића и породице.